zondag 31 maart 2013

Thuis

Nog maar twee dagen thuis en het is alsof we nooit weg geweest zijn.
Door een besneeuwd Duitsland en zo nu en dan ook nog geplaagd door fikse sneeuwbuien zijn we vrijdag vanuit Luxemburg naar huis gereden. Niet te geloven, het weer was nog slechter dan toen we op 16 januari vanuit een besneeuwd Nederland vertrokken.
Goed, dat was het weer, verder zullen we het er niet over hebben.

Het was fijn om tien weken lang met de camper op pad te zijn, maar vergeleken met voorgaande reizen was dit toch een beetje een pechreis. Niets is ons bespaard gebleven. Oh ja, we hebben geen ziekenhuis van binnen gezien. Dat is een pluspunt. We hebben alleen maar een keer een arts moeten consulteren.
Dat verhaal had ik nog geeneens geblogd, omdat ik toen even een paar dagen van de wereld was, maar ik moet het eigenlijk nog wel even kwijt.

Frans had een dik oog en het leek raadzaam om daar toch maar even mee naar een dokter te gaan. In Albufeira, waar we stonden, was een Nederlandse huisarts, zo werd ons verteld.
Frans erheen. De oorzaak van het dikke oog was gauw gevonden en de remedie was simpel en snel gegeven. Met tien minuten stond Frans weer buiten, uitstekend geholpen en tatatataaaa... ZESTIG Euro lichter. Inclusief advies hoe je dat van de zorgverzekeraar terug kon krijgen en hoe je vervolgens de 'schade' aan het eigen risico kon claimen bij de reisverzekering. Je moet er maar op komen. Of wij thuislanders zelf niet mans genoeg zijn om onze zorgverzekeraars uit te kleden...
Ter vergelijking: een week eerder waren we met de camper bij de reparateur om de koelkast te laten repareren. Met een half uur was het karwei gepiept. Wij blij, de koelkast koelde weer als een Portugees zonnetje. Kosten: VIJFTIEN Euro.

Maar wij zijn thuis en denken al weer aan de volgende reis. In juni, naar Zweden. Een blog zal ik dan niet maken maar ik meld mij zeker op Facebook.
Volgers bedankt en wellicht tot blogs in Rondje Iberisch Schiereiland 2014.

En die fiets... Na thuiskomst gratis af te halen, zo blogde ik destijds, is geclaimd door mijn schoonzoon. Blijft ie toch een beetje in de familie. En ik overweeg nog om het door de diefstal gederfde vakantieplezier te claimen bij de reisverzekering. Of zou je daarvoor bij de zorgverzekeraar moeten zijn. Stom, had ik aan die huisarts moeten vragen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten