dinsdag 19 maart 2013

Lagos

Tsjs, ze missen me. Van mijn vrienden op Facebook, waarop ik dit blog deel, weet ik dat. Die houden me overeind, slepen me er door en pinken zo nu en dan een traantje mee. Maar ik heb nog een andere categorie volgers. Ik ken ze niet (behalve een enkeling) en ik heb geen flauw idee hoeveel dat er zijn. Wellicht komen ze via Camperwereld of gewoon via Google op dit blog, wie zal het zeggen.
Maar ook uit die hoek komen nu opbeurende reacties. Van Ton, die na Pasen deze kant op komt om orchideeën te zoeken (het bos/duingebied tussen Vila Real en Monte Gordo kan ik aanbevelen)... en van Cees, ook een camperaar... en van Wilna, die haar man elke avond de aflevering van die dag voorleest (ik hoop dat hij er lekker op slaapt Wilna)... Bedankt lieve mensen. Jullie kietelen mijn ego dermate dat ik vandaag niet meer te houden ben. Er moet weer een blog uit.

We staan alweer een paar dagen in Lagos. Dat is een plaats die je als Portugal bezoeker niet missen mag. Wij slaan geen jaar over. Er is een camperplaats, als je de stad binnen komt bij het stadion, maar wij kiezen al jaren voor de slechtste camping die er bestaat, camping Trindade. Ik kan er niets aan doen maar ik hou van die camping, en dat wil wat zeggen van een campinghater als ik. Hij ligt vlak bij het centrum van de stad, 100, misschien 200 meter. Het is er een rotzooitje. Aan onderhoud wordt al jaren niets gedaan. Een Nederlands echtpaar heeft een paar jaar geleden geprobeerd orde op zaken te stellen maar is gillend van ellende vertrokken. "Met Portugezen valt niet te werken" beweerden ze. We hebben ze toevallig ontmoet in Gelves (Sevilla) waar ze stonden bij te komen.
En toch, die camping heeft wat en is me honderd keer liever dan de keurige steriele campings met mooie receptionistes en geschoren heggetjes. Camping Trindade, authentiek Portugees, van harte aanbevolen. Morgen blijven we hier ook nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten