donderdag 28 maart 2013

Dudelange

Ik ben gek op Chinees, al versta ik er geen bal van. Maar de Chinese keuken, daar lust ik wel pap van. Gelukkig hebben we een aantal Chinese restaurants ontdekt op onze route door Spanje en Portugal. Maar de beste zit toch wel in Dudelange, waar we nu staan. We hebben er vanavond ons afscheidsdiner genoten.

Dudelange ligt net over de Frans-Luxemburgse grens. De camperplaats is bij de meeste camperaars wel bekend. Niet omdat hij zo mooi is - verre van dat - maar omdat hij zo gunstig gelegen is op de route naar het Zuiden en ook servicegelegenheid (water plus lozen) biedt. Luxemburg kent verder vrijwel geen camperplaatsen en België is er ook niet al te scheutig mee. En om er alleen even de nacht door te brengen is het al gauw goed.

Het sneeuwt nu en dan een beetje in Dudelange. Niet dat er kans is op een pak morgenochtend maar zo nu en dan zie je een vlokje dwarrelen. Kunnen we er in ieder geval over meepraten als we thuis zijn. Julie sneeuw? Nou wij ook. Morgen nog 390 km (voor de cavia's iets meer) en we zijn thuis. Ik meld me nog wel met een slotblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten