vrijdag 8 maart 2013

Silves 3

We klagen niet, maar we kunnen ons niet herinneren ooit gedurende een camperreis zo veel regen te hebben gehad als dit jaar in Portugal. Maar we klagen niet, want vanmiddag was het droog.

Ik ben er een paar uurtjes alleen op uit getrokken en heb me heerlijk uitgeleefd op het fotograferen van ooievaars en kleurrijke geveltjes. Beiden zijn er in Silves in overvloed. Maar het zijn uitsluitend de haveloze geveltjes die mij trekken. Keurig geverfde panden zijn er ook wel maar die zijn lang zo mooi niet als de afbladderende gevels, deuren en raamkozijnen. Dat geeft kleurcombinaties die je niet eens bedenken kan. Schitterend, ik lust er wel pap van.

Portugal staat er economisch slecht voor. Ik vraag me af of dat kleurrijke verval representatief is voor de situatie waarin het land verkeert. In geen enkel ander Europees land tref je het aan zoals hier. Het heeft zijn charme en ik geniet er van maar voor het land zelf is het natuurlijk diep triest. Ook aan de wegen wordt niets meer gedaan. Dat is al een paar jaar aan de gang maar de slechte toestand van de wegen begint nu op te vallen.

Ook morgen blijven we hier nog. Het lijkt er op dat het droog blijft met een beetje zon. Ik ben benieuwd hoe Silves er dan uit ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten